Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

söndag 18 oktober 2009

Vi vann!

Ja här kommer en lite resumé från helgens CX tävlingar!

Vi började i Norberg, en fin, blöt och tuff banna skulle vi besegra idag, tyvärr så började det inte så bra. Vi har ju fått en riktigt snabb kille i vårt lag, inte mindre en Hans Mård, som kör i veteran klassen. Starten gick och Hasse körde på riktigt bra, fick en lucka och ledde loppet, men i sten partiet så lyckas Hasse med en dubbel punka, så han löper till sin extra cykel hoppar på den och köttadevidare i ett riktigt snabbt tempo, men lyckas punka igen på samma ställe, så nu blev det inge mer tävling för Hasse tyvärr.

Ja så mitt och Lars lopp da! Starten gick och jag kännde mig riktigt stark, men pang sa det när jag körde igenom ler gropen , lyfter upp cykeln och ser att bakväxeln har gått av, så det var även slut för mig denna gång, Lars kör bra hela vägen och kommer inte in på en fjärde plats.
Största tacken ska Per Moberg på Grahns ha, han tog i mot mig och min trasiga cykel, det tog ungefär fem minuter så hade han fixat en ny bakväxel till mig. Det var Norra Cykel som kom med den fina Dura Ace bakväxel så jag kunde köra idag, ett jätte stort tack till er. Det kommer en ny växel till er i på Tisdag.

Ja så fick vi våran första seger för CRT i CX! Idag funkade allt för Hasse och han och Janne körde riktigt fort och bra, Men Hasse körde snabbast och van hej hej Hans.

För mig funkade allt riktigt bra och jag kände mig riktigt starkt, nu vet jag att jag är med i leken. Nu vet jag även att jag måste ladda på lite mer i starten så kommer det nog går riktigt bra i Falun.

Nu ska jag sova.
Foto: Henrik Öijer




1 kommentar:

Jonas l sa...

Schysst. Fick du någon fin bild på mig så får du väldigt gärna mejla de till jonas@cerro.dk