Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

torsdag 13 januari 2011

Första väggen!

Ja idag var det första distans passet som skulle köras här nere! Jag har kommit igång med träning nu efter hals problem, känns skönt.

Jag åkte ut vid nio tiden idag och skulle köra bort mot Soria, på vägen dit känner jag att de sitter någon och hetsar bakom mig, ja då börjar man så klart köra på i backarna som vanligt. Han sitter som ett frimärke på mitt hjul och jag blir inte av med han, utan i stället så går han upp och för i ett riktigt hårt tempo, och nu ska de tydligen åkasav, och jag som ville köra mitt första distans pass lugnt, men men så blev inte fallet denna gång. Åker upp till killen som är i runt 40 års åldern och frågar var han kommer ifrån, han svara Holland.

Han ska också till Soria, så de blir naturligt att vi åker ihop, och han var verkligen stark, gick på samma växlar och köttade hela tiden.

När vi kommer fram till bergen så tar han de lite lugnt men håller ett bra tempo, men mina bena var helt färdiga och jag orkar inte gå med. Uppe på toppen så står han och väntar, när vi står och dricker lite vatten så hör jag ett Svenskt hej bakom mig, då är det en av tjejerna i Alrikson teamet. Dom var här på tränings läger, vi snackar lite skit sen sticker jag och Holländare vidare, vi bestämmer oss för att åka över Ayacata på vägen hem.

Jag väggar så klart totalt men Holländaren är snäll och stannar och bjuder på Cola. När vi ska åka ner för det stora berget så går det utan dess like och jag börjar nästa tro att han är ett gammalt proffs, Han hette John någon som vet?

Fick i hop fyra timmar bergs distans idag, imorgon blir det tröskel intervaller.

Nu ska jag möta Gabriella som jobbar och vi ska gå och handla.

2 kommentarer:

STIZZE sa...

Du skulle frågat såklart :) att väggar är en skön känsla
När man får plita ner det i träningsdagboken!

Unknown sa...

Vägga är härligt =)
DU får stalka honom nästa gång och fråga om efternamn eller proffslag =D