Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

lördag 21 januari 2012

Träning med Cykel City och så välte jag nästan Fabian Canncellara!

Ja vad ska man säga!? Antingen blir man knäckt eller så är man nöjd över att man hängde med. Jag väljer nog det sista.

Idag skulle jag och Seglarn kör sex timmar med Sveriges största och bästa landsvägslag. Vi körda ca en timme lugnt och sen var det dags för en timmes hårdkörning i intervall form.

Svenska mästaren Philip Lindau och en till kille (han inte se vem det var) stack iväg straks bakom låg Seglarn, skälv låg jag i en grupp med blandannat Jesper vågen Dahlström och ett gäng till, tro kung Landis bar där, jag bet mig fast på Jeppes hjul och kände mig riktigt nöjd, men efter fyramimuter så fick jag ge mig och förstog då att jag hade sprängt mig, kom några andra CC cyklister bakom som jag kunde gå med ett tag men inte länge, som dur var så kom Otto med bilen så jag åkte med han ett tag tills jag hade återhämtat mig. Väl uppe på toppen så var jag faktiskt inte så långt efter.

Nu åkte vi ner till San Nicolas och vände så då var set dags igen för nästa hårdkörning. Denna gång var jag helt rökt från början och försökte inte än gå med. Ångrar lite nu i efterhand att jag gick med så hårt på första. Gick riktigt tungt.

Nu körde vi tillbaka mot Play och så skulle vi in och köra hårt i backen upp mot Monte leone! På vägen titt så kom vi ikapp inte mindre en Fabian Cancellara. Nu var det dags för hårdkörning och denna gång hade jag bestämt mig för nu ska jag inte vara sist, klockan stog på lite över fem timmar och jag hade kramp känningar.

Pölder satt upp ett bra tempo och jag gick med, Micke Olsson, Jeppe, och en till kille kom kapp (såg inte vem det var) Lindau var bakom och jag gnuggade på det jag hade, sen så kom Ahlstrand ikapp mig ock så. Nu vet jag inte hur hårt dom körde men det var en mäktig känsla att inte vara sist upp, riktigt kul.

Uppe på toppen när jag precis skulle vända så hör jag bakom, AKTA!!! Från Philip, jag häl precis på vält MR Tempo kungen Fabian Cancellara skälv, det hade varit nått det.

Så jag är faktiskt nöjdes dagens pass med CC! Och tack Otto för grym service under träningen, med vatten å mat.

2 kommentarer:

Mattias Reck sa...

Låter som om ni hade en go dag!!

Fabian Bender sa...

Då har du nästan kört i bröt med två kungar... Höhöhö!