Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

söndag 24 februari 2013

Börjar gå åt rätt håll!

Som ni säker redan vet så hade jag inte direkt någon super säsong 2012, sommaren bestod mest av trötta ben, allmänt omotiverad av att ta i och sjukdomar. Om man ska tävla så måste verkligen huvudet vara med en hela tiden. Min vistelse på nästan ett halvår nere på Gran Canaria 2011/2012 var verkligen grymt, jag tränade mellan 20-25 timmar i veckan och då bestod träning av extremt mycket intervall träning för min del med tanke på min bakrund. Jag kände mig aldrig sliten och hade en konstant toppform, jag glömmer aldrig när Alle vare nere å sa! Fan Pumpen nu kommer du bli riktigt snabb i sommar. Vi körde ofta ett bergstempo där nere! Jag vara bara en minut efter Lars Bleckur där och han är ju ända rätt snabb uppför. I efterhand kanske man inte skulle kört så mycket hårt eller så är detta helt rätt om man blickar framåt.

Hur som helst så tog jag det riktigt lugnt ett tag efter MTB säsongen och vilade i fem veckor. Det har varit riktigt kämmpigt att komma igång speciellt med dom långa passen. Nu har jag varit nere på Gran Canaria i två veckor och bara kört distans, var riktigt jobbigt i början men det blev bättre.

Idag på distans passet med, Bleckur, Davell, Jonas och Jonas så kändes det äntligen bra. Det var verkligen längesedan jag kände mig pigg hela passet. Nu hoppas vi detta håller i och jag kan träna på ordentligt.  







2 kommentarer:

Tommy H sa...

Skönt att du är på rätt vägen!!

Bli kul att tävla mot dig på sommar!

Va har du bytt klubb? Team Kalas?

Pontus sa...

Tack Tommy! Stämmer bra de! Blir Team Kals Merida i år.