Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

fredag 3 april 2009

Snabbdistans och Lerigt i Ursvik!

Jag har ju ära att bo bara fem minuter från ett av Stockholms finaste XC spår "Ursvik" spåret blandas med tekniska sten partier och snabba stigar och några sprätt backar (fast jag brukar blir riktigt trött en då) i Onsdags körde jag tränings tävling med mig skälv där, och de var så sjukt lerigt nästan överalt så man fick riktigt bra ler träning.
Igår var jag, Erik och Isak ute på snabbdistans och för min del gick de riktigt snabb ibland, tyvärr lite mycket start och stopp, för vi skulle köra en ny väg och då kan de ju bli så. Isak hade bestämt att han skulle stöta i varje backe och då fick ju jag låv att följa med, låg fick bak på Isaks hjul och bestämde mig att jag skulle sprätta till med en spurt förbi han men de var bar som att gå in i en vägg kom bara upp bredvid han och sen hände de inte något mer, fanns inte nå pang i mina ben så de vara bara att falla in på rulle igen.
Idag är det cykel tvättar dag ska tvätta Cyclocrossen, LVGn och Vinter MTBn.


1 kommentar:

Unknown sa...

Ser mysigt värre ut att kunna bomba sönder hojen i lera. Här är det bara snö än då länge. Men med stekvädret vi har nu så är det torrt på nolltid.