Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

måndag 15 juni 2009

Backintrevall!

Idag körde jag, Erik och Isak backintervall i Haga backen kl 07:30 i ett riktigt crt väder, (du skulle varit med Micke) jag har ju som sagt vilat nu i en vecka så jag kan ju säga att det var apsolut inga problem att få upp pulsen. Första intervallen så var vi alla tre ganska jämna i början men Erik visade tidig hur man kör uppför, han ställde av mig och Isak ordentligt, Isak gick om mig men jag släppte aldrig hans hjul, när det började luta lite mer så stöte jag och körde om Isak och märkte att han inte lyckades gå på hjul, så jag tog det lite lugnt, men de skulle jag inte gjort för med två meter så spurta han ikapp mig, kändes inte alls bra. Det visade sig att Erik hade kört så hårt så han stog och spydde nere vid starten när vi skulle köra den andra, folk kolla ganska konstigt på oss, två står och garvar när den andra står och spyr. Under tiden Erik står kvar och kalvar ur sig så kör jag och Isak en till intervall, jag försöker psyka han lite med att prata lite prylar när vi kör intervallen men de värkar inte bita föra han svarar vänligt men andfått tillbaks, jag kör med samma taktik denna gång och stöter när de blir som brantast, ,men denna gång så håller jag i hela vägen och vinner. Nu ska jag äta lite sen ska jag till stan och köpa en Kostym. Ha de.

4 kommentarer:

micke sa...

tider... tider.. måste visa tider. vart kör ni intervallerna mellan för punkter? så jag kan kontra.

Pontus sa...

Ja det är väl inga problem att kontra för dig! Vi körde längst nere ifrån asfalten och en bit bort på vägen. Kan fota nästa gång så du vet exakt. Tider kommer nästa gång.

Micke sa...

Aha. Jag kör nästan alltid från där grusvägen börjar från cykelbanan upp till topen. det ligger en lite röd sten i backen där det planat ut ordentligt. Där trycker jag. Så många intervaller som möjligt utan att kliva över 2 min är nåt form av mål för mig i år tror jag, eller så kör jag bara fem stycken. kort, hårt och skoningslöst.

vill jag ha längre pass alternerar jag uppfarterna som finns.

Pontus sa...

Jo där ifrån har vi kört också! 2 min är det snabbaste jag körde på förra året tror jag.