Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

söndag 12 juli 2009

Suggan!

Idag var det tävling på hemma plan, Mörksuggejakten. Den roligaste tävlingen tycker jag, inte utmanings mesigt kanske men just att det är på hemma plan och att man kan banan så bra, man vet var man ska kör och inte köra. Starten gick inte riktigt som jag hade tänkt mig, skulle trycka på bättre upp för backen och sitta med ganska långt fram, andra gruppen, men bena var inte med, men efter backen och när man kom ut på vägen upp mot sopstation så lossnade allt Jag hade verkligen super ben och flås! kändes som jag bara flöt fram. Började kolla på klockan och då förstog jag att jag inte skulle få någon bra tid, efter Nitsjö så var jag riktigt trött, det vara jag och två killar som körde och i Markusbacken hade jag bestämt mig för en riktig Pumpen stöt (en sådan stöt som jag gjorde när jag ställde av Bleckur där i torsdags;)) mycket riktig så stötte jag riktigt hårt och fick en en ordentlig lucka men efter ett tag så kom en av killar ikapp igen och jag stötte på stigarna om och om men han lyckades suga sig fast och gick tyvärr om på slutet. Är nöjd med loppet men körde inte på en bra tid allas men formen känns bra inför SM nu. Tack alla som hejade på så bra ute i regnet Bilder kommer nog i morgon

2 kommentarer:

Jonas l sa...

I'm impressed! Jag slog dig med 7,8sek förra året, du hämnas med att slå mig med 7min i år.

Ses på torsdag i ett soligt Falun (hoppas jag)

Pontus sa...

Ja man lär ju hämnas! Tack ska du ha. Klart vi ses på SM.