Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

söndag 15 augusti 2010

Cykelvasan!

Jag brukar inte skriva om mina lopp så mycket för då blir de så långa inlägg som ingen orkar läsa! Så här kommer en kort resume.

Starten gick och jag tycket som vanligt att de gick sjukt fort, lyckades inte bita fast mig i första gruppen men körde på och kom ikapp mina lag kompisar Hellberg, Öberg och våran gäst artist Björn Lind! Trevlig skidåkare de där!

Vi fick till ett bra flyt i gruppen och inget onödigt dragande, men jag och Björn såg till att vi hål bra tempo i backarna! I de första långa stig partiet så gick jag, Björn och Emmy loss och skapade en stor luckan, vi lyckades hålla avstånd ganska länge men sedan anslöt gruppen. När de var fem km kvar så kom vi ikapp Coach och Erik, jag höll tempot uppe hela tiden för jag ville inte att de skulle gå sakta efter som Björn var våran spurt man och han fick en bra resa på slutet. Jag är sjukt nöj med loppet.

Just de! Slog Jeppe från Team Kalas och de var de viktigaste:)

Idag blir de fullgas i Södertälje på Kringeloppet, med grym langning.

Hitta ingen bild men lägger upp en till bild från foto dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra kämpat Pontus! Nästa år jag är med på cykelvasan oxå! Vi syns i skogen...oliver.