Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

torsdag 19 augusti 2010

Mycket har hänt!

Ja va ska man säga! Mycket har hänt sen jag började med denna sport! Allt började med att Mats Edvardsson i Rättvik fick mig att börja cykla! Jag började jobba på fritids uppe i Söderås runt Mars 2006 tror jag, helt otränd och mint tio kilo tyngre, jag var verkligen otränad, de kan Isak intyga er om. Eftersom jag tänkte att jag skulle börja att cykla till jobbet, kanske fyra km från mig till jobbet då, så tänkte jag att jag köper en MTB, lyckades köpa en för stor Trek från 2003 för 3000kr tyckte de var sjukt mycket pengar då. Glömmer aldrig första dagen jag skulle cykla upp till jobbet, trodde verkligen att jag skulle dö, oj oj oj va jag var trött, och mjölsyran spruta ut i mina ben.

Av någon anledning tycket jag detta var roligt och jag gick på en Jarl träning som var uppe i Vikarbyn då! Jag var sjukt nervös kommer jag ihåg, Dom som jag mins var där var, Lars, Erika och Angelicka och så klart Mats och Lena. Mats hade gjort en bana som vi skulle åka runt på, Glömmer aldrig känslan av blod smak och den sjuk syra jag hade i mina ben. Lars, Angelicka och Erika bara körde om mig som om jag skulle stått still. Men av någon andledning så tyckte jag detta var riktigt kul.

Ja å 2008 bestämde jag mig att jag skulle börja träna seriöst! Ja va ska man säga! Nu är man i gång för fult med intervaller och distans träning! Hade ni sätt mig 2005 så skulle ni aldrig i eran livligaste fantasi tro detta om mig.

Men tycker detta är så sjukt kul, så jag kommer hålla på ett bra tag till.

Så här såg jag ut i Sportklassen Mjölby 2007

Och så här Borlänge Tour 2010

3 kommentarer:

Isak sa...

Från rultig motionär till slimmat "pro", och sedan från slimmat "pro" till "gangstapro". Vad kommer sen...?

Pontus sa...

Öl drickare igen får de bli :)

b_luthman sa...

Ny cykel men annars ser jag ingen skillnad, MOAHAHAHAHAHAHA. Ärligt talat är det kul att se folk som ger sig fan på nåt och sen lyckas.