Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

måndag 29 november 2010

MTB på Gran Canaria!

Hej alla glada cyklister! Som ni kanske redan har läst så kommer jag flytta ner till Gran Canaria i tre månader från och med första januari.

Nu skulle jag behöva eran hjälp! Jag har bara cyklat LVG nere på GC, men inte MTB, skulle vara grymt om någon har några bra runndor att dela med er på era fina GPS apparater? Dammrundan ska tydligen vara en klassiker, den finns det tydligen tider på den runndan! och som en sådan där tävlingscyklist som man är så är ju det väldigt intressant.

Så om ni nu har några GPS filer så får ni väldigt gärna dela med er av dom till pontusjo@gmail.com

Jag kommer rapportera väl nere från GC! de kan jag lova. Och alla som ska ner hör av er.

4 kommentarer:

Micke L sa...

Hör av dig till Tommy på Evalds MTB
, Kvänums IF har haft MTB läger på GC sedan tidigt 90 tal så de kan varje liten stig där. 0512-92860

STIZZE sa...

Ja jävlar.. jag har läst igenom din blogg en bra bit tillbaka nu, blev chockad när jag läste denna tråden: http://pontuspumpenjohansson.blogspot.com/2010/08/mycket-har-hant.html

Du är helt klart min nya cykelidol! Börja du hoja som 24 åring alltså, låter helt galet. Och är så jävla stark nu..

Jag började själv att cykla i maj i år och försöker "satsa" för att kunna tävla lite nästa säsong, sport, eller senior eller vafan det nu kan blir.. Hela långloppscupen, ett par kalas xc, cykelvasan och HHXC blir det. Jag har inte rört en fena på över 10år. Att du tagit dig till dagens form är ju helt sjukt.. var du aktiv med annan sport än cykling åren 2006, eller kommer du precis som jag, från NOLL fysik?

Fan va ballt!

Pontus sa...

Hej STIZZI! Va roligt att du gillar min blog, och tack.

Jo de stämmer jag var inte någon sport kille innan, vist jag körde motocross från nio till elva års ålder ca! Annars har jag inte rört på mig i onödan. Jag tror man kan gå riktigt långt bara man tränar bra och bestämer sig att man vill, men vist har dom som inte gjort annat i sitt liv än att sporta försprång. Men när man börjar sent så är man väldigt hungrig och det är viktigt. Va roligt att du ska tävla mycket i sommar. Det är bara och köra på.

Tack Micke, ska ringa och kolla med han.

STIZZE sa...

Det är så jävla tufft. Fyfan va ballt det är.

Ska försöka samla mig lite. ;)

Pallar du förklara hur cykelåren har sett ut för dig, vilken typ av cykling du gjorde från 2006 till 2010, du började träna 2008, var det med hjälp av tränare och så eller bara frekvent utan stopp?

Jag började hoja i maj mest bara runt i hellas skogarna för skojs skull, har kört på Aktivitus träningsschema sedan september.

Vad är det för jobb ni har lyckats fåtag på, svårt att få? Brukar ni åka ner såhär?