Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

måndag 24 augusti 2009

Tränings tävling!

Idag kördes det tränings tävling i Fiskartorpet! tre tappra åkare var på plats, jag, Erik (talangen) och Clive. Rullade ett lugnt var först som uppvärming och kol av banan, mitt i nerförs serpentinerna så låg det en stor huggorm mitt i vägen som jag nästan körde över, jag skrek HUGGORM men dom andra såg eller hörde ingen ting. Väl ner på start linjen så kände jag mig taggad och kände att det skulle nog gå ganska fort idag fast det var så blött. Jag tog starten och sprätte till ordentligt som jag brukar göra, (fick ju äta upp det senare) jag var först in på stigen men hade Talangen och Clive bakom mig, fick lite problem i det första tekniska sten uppförs backen och gjorde så att Talangen och Clive fick stanna upp så jag fick en liten lucka, men Talangen var snart i kapp, väl framme vi första riktiga stigningen så tryckte jag på i stortsätt det mesta jag hade, kändes riktigt bra, rästen flöt på. På andra varvet när vi kom till serp stigning igen så tryckte jag på lika mycket, men när jag väl kom på platten så var jag sjukt trött och Talangen gick för bi i rätt tillfälle försökte gå på hjul men det gick så klart inte. Sen fick jag lov att köra i mitt tempo för jag sprängde mig i början, här har ni lite tider och puls

1: 10.08,8 (92%)
2: 10.22,8 (88%)
3: 11.06,1 (88%)
4: 10.47,9 (88%)
5: 10.42,0 (87%)

Inga kommentarer: