Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

lördag 16 januari 2010

Distans rapport!

Som ni vet så har jag inte kört ett pass över en timme sen slutet av september, men nu var det dags att börja med den här distans träningen. I fredags körde jag mitt första distans pass, skulle vara ute tre timmar stog det på schemat men de blev 3, 17 men som ni vet så lägger vi konditions idrottare på 20%:)

Väl ute på cykeln kändes det en då ganska bra tyckte jag, höll att bra och jämt tempo i början. Jag åkte ut mot Ekerö, men när jag åkt förbi FRA så såg jag att fornstigen var riktigt bra packad så jag åkte in på stigen, och det stämde bra, riktigt hårt packad snöstig var det. Så inne i skogen så kände jag att det nog gick lite för fort och pulsen var lite för hög men men de struntade jag så klart i.

Efter stig körningen så åkte jag ut mot Förings Ö och börja då känna att detta kommer svida, när jag hade en timme kvar av passet så vände jag för att jag inte skulle få mer en tre timmar. Det började svida mer och mer och mer i mina ben, när jag hade 40 minuter kvar så var väggen framme jag var helt borta kunde inte tänka klart eller nån ting, hade bara en R2 sedan mat och sedan min säng i huvudet, jag gick på så otroligt lätta växlar, om de var någon som såg mig så måste det sätt roligt ut.

Tillslut kom jag hem efter 3.17! tryckt i mig en R2 de första jag gjorde sen la jag mig fem minuter i sägen, sen var det bara att slå pasta vattnet och trycka en stor portion med mat, mmm va gott de var. Sedan däckade jag av i sägen och dagen vara bara i en enda stor koma sen.

Detta pass blev ett sådant där Darvell slaktar pass utan Darvell.






Inga kommentarer: