Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

måndag 27 juni 2011

Soft kväll!

Ja ha då var midsommar helgen över och vädret börjar komma tillbaka!

En talanglös sop på att cykla som man är så har jag vilat dom senaste dagarna men o andra sidan så har jag ju en sådan otrolig uppbackning så i morgon lär jag nog ta och träna lite innan mina super sponsorer som kastar på mig saker stup i kvarten börjar gnälla eftersom jag inte har tränat sen i fredags.

I går så spenderades kvällen hemma hos familjen Ljunqvist, det var en otroligt fin kväll som inbjöd på grillning och många skålar! Fick även veta att det finns Kobra Hajar som är lika stor som familjen Ljunqvist sjö och även att harjar som kan få hela 70 ungar, man lär säg mycket. Djurjak blev det också! vi hittade en groda som tydligen var en sköldpadda och byggde fiskar av stenar gjorde vi med.

Alla som var med på grillningen ville ha recepten på majs röran och Chimichurri. Finns nedan.

I morgon blir det lite rull till Borlänge för en fika med Biffen, Isak och Ljunken! Den där Ljunken säger att han vist var bra och cykla förut, tycker mest han värka snacka.

Chimichurri

1 dl olivolja
½ dl vinäger, gärna rödvinsvinäger
8-10 hackade vitlöksklyftor
½ dl hackad persilja
½ dl hackad torkad oreganokrydda (eller 1 dl färsk)
1 msk paprikapulver
1 tsk cayennepeppar
1 tsk salt

Majsröra

En stor burk majs

1 dl cream fresh

Salt å peppar

Chili

Fräs på majsen i stekpannan! Smaka upp med salt, peppar och chili efter samak. Mixa majsen med en stav mixer och sedan rör ner cream freshen och låt vila ett tag.




En sådan kändis som man är så blev man ju så klart intervjuad uppe vid målet på Cykel Å Fjel Gran Prix.




Inga kommentarer: