Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

fredag 28 maj 2010

Det här med uttryck!

Ja då var det de här med uttryck! Ni som umgåtts med mig, Isak och Erik ett tag så har ni säker märkt att vi andvänder ett uttryck som, va nöjt eller va nöjd han är!

Och ja hur ska man då förklara va en nöjding är? jo det är en sonn som är rutinerad! och hur är man då när man är rutinerad då? jo då är man en nöjding!

En nöjding kan egentligen var vad som helst, tex en gubbe som står med händerna bakom ryggen och kollar på ett bygge eller en person bara gör roliga saker.

Nu så kommer ju detta uttryck från Furudal (en liten by utanför Rättvik) så de roliga var att när jag och Isak var ute och rastade Calle Friberg igår, plötsligt säger Calle! fan vilken nöjd punka jag fick! jag och Isak kollar på varandra och blir riktigt imponerad av att Calle slänger sig med sådana fantastiska uttryck, så vi frågar han vart han lärt säg att andvända uttrycket nöjt, och då var det så att han hade två polare som andvände detta, det är NÖJT.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Äh skitsnack! Det kommer från Jakan! Och jag undrar vem som rastade vem...;-)

Anonym sa...

Du är en nöjding!!

Pontus sa...

Ja ja ja de var ju den där JÄVLA motvinden!

Tack Anonym!

Unknown sa...

Det var det första jag undrade...vem var det som rastade vem?? he he

Pontus sa...

Okej da de var Calle och Isak som rasta mig!

angelica sa...

En nöjding är väl en nöjd person?
Blev ingen öl föressten

Pontus sa...

Jo fast inte nöjd på ett nöjt sätt!

Martin sa...

Skapligt..