Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

söndag 31 juli 2011

Engelbrektsturen!

Alla vet att de vara bara grusväg idag så de behöver jag inte skriva!

Ja va ska jag säga! Jag tycker de är sjukt svårt att köra sådana här grusvägs mtb lopp. Blir bara klung körning hela tiden, hur ska jag säga detta utan att de låter stödigt, men så fort man sitter på hjul så tycker jag de går för sakta men jag har inte tryck nog att dra hela klungan i det tempot jag vill hela tiden.

När vi kom in på dom stig partierna som fanns så fick jag lucka direkt men tyvärr så var stigarna alldeles för korta så klungan lyckades komma ikapp hela tiden.

Blev ganska många missförstånd i klungan i dag och jag kan nog ha varit orsak till det, vill be alla inblandade om ursäkt för det inget illa menat.

På slutet ca 1 mil kvar fick jag och Ludde en lucka men Fredrik Svärm var snart i kapp och vi bombade i lagtempo så fort vi bara kunde, Ludde var för sliten så han fick stå över drag jobbet, väl inne på mål området så förstog jag att det skulle bli spurt mellan mig och Fredrik och jag var lite nervös att han skulle ha en riktig bra spurt men sög mig fast på hans hjul och tog han.

Jag är riktigt nöjd med dagens lopp!

Bilden tagen från Erik Wickströms blogg

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja du var riktigt snabb på upploppet idag i alla fall.. men det kanske du hörde ;)

Pontus sa...

Ja de vet du! de var fint de :)