Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

torsdag 7 juli 2011

Mörksuggan!

Idag så var det genomkörning av Mörksuggebanan! Vi var ett riktigt fint gäng som körde! Lars, Isak, Peter och Johan.

När vi gled in i i start backen så var det tydligen fullgas från början! Peter gick upp och skruvade upp tempot (fick betala senare) Lars svarade direkt. Vi andra tog det lite lugnare och sparade på krafterna.

Väl på grusvägarna så hade vi ett fint tempo! Jag vet inte vad jag höll på med men jag var riktigt trött i benen men de konstiga var att jag körde katastrof dåligt i skogen. Men efter ca 1,30 så vakanade jag och fick till ett bra flyt. Vid Dalhalla så hittade Peter väggen och vi andra gasade vidare. Jag testade benen i några backar och det blev bara bättre och bättre.

Innan springkällaren så fick Landis upp ett riktigt bra tempo och jag gav mig inte och lyckades bita mig fast på hans hjul.

Inana dom två sandbackarna så gjorde Lars en riktig fuling och frågade Landis om han hade lite vatten! Ja vist säger han glatt! Lars dricker lite granna och sen stöter han med Landis flaska på cykeln, jag försöker gå med lyckas följa hela första backen och en biten in i den sista men sen var de för mycket syra i benen. Landis kommer ikapp mig och vi kör lugnt på stigarna, men sen kommer vi ut på en långa raksträcka och då smäller Landis in några fina växlar och så går de som bara den, jag lyckas bita mig fast, kollar GPSn och vi ligger en bit över 40 km/h och matar. Får tyvärr släppa precis innan backen ner till bäverlandet.

Vi fick ett riktigt bra pass och åkte in på tiden 2:46!

Roligt att träna med trevliga cyklister som inte gnäller.

Vi tog en fin fika så klart sedan.




2 kommentarer:

Lina sa...

Sämre semester kan man ju ha.. ;)

Caroline sa...

GRYMT! :) Jag KANKSE kommer stå och heja på dig på söndag. Om jag hinner bli frisk. Och då ska jag heja utav bara tusan! :)