Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

tisdag 26 maj 2009

Billingen!

Ja då var de dags för en rapport från racet i helgen! Ja hela resan var grym, vi tog de lugnt inget stress, stannade och fikade och åt lunch på vägen ner, de är nog de bästa med att åka på tävling, att få stanna och fika:) När vi kom ner så hade dom snabba killarna varit ute och kört på banan, och de var super fint väder så vad mer kan man begära. När vi kom fram så märkte vi även att vi hade en egen kock helt fantastisk fattar inte att de var sant, Tommy stog där och lagade lunch, middag och frukost till oss alla, ett stort TACK till dig Tommy. Efter träning var de häller ingen som behövde tvätta sina cyklar för de fixade våran mekaniker Jeppe. Jeppe du är verkligen grymast. På kvällen sa Isak att hans broms låg i mot och då högg Jeppe tag i cykeln och efter en halvtimma var den perfekt, Jo jag fick lov att brotcha den lite bara men nu funkar den, brotchabromsen så där kvällen innan är inte de grymt? 

Så hur gick min tävling da? Jag stog i tredje led så de blev jack direkt från start för att inte de skulle bli för trångt på skogs stigen. Kände mig stark och körde på i ett snabbt tempo, låg medIsak och Erik och vi samarbetade bra. Men efter 2:13 så sa de bara pang och krampade kom, ja och då vet ni vad som händer, bara att slå av på tempot. Så fort jag försökte trycka på lite så kom krampen direkt, så de var bara att köra i snigel fart. Så nu blir de att kanske ta de litesoftare på lida loop. Nu är de Borlänge tour som gäller här näst, ska bli riktigt kul. 




2 kommentarer:

Jonas l sa...

Bara flög förbi du. Segt men krampen men bra kört annars. Köra Boråstävlingarna eller ses vi först på Ränneslätt?

Pontus sa...

Hallå! Ja de varken Borås eller Ränneslätt tyvärr.