Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

söndag 10 maj 2009

Lvg lopp!

Ja då har man kört sitt första lvg lopp någonsin! Cykelcity gran fondo, måste säga att det var riktigt kul, hade bestämt mig att jag skulle lägga mig långt fram direkt efter som jag visste att de fanns rutinerade gubbar där, och så var fallat blandannat, Robert Österling från Team Cykelcity, så då visste jag att jag hade kommit rätt, eller inte. Starten gick och vi rullade väg i ett lugnt tempo, och jag låg runt femte plats och gick upp och gjorde några korta förningar, men drog inte mycket. Bra va Tobbe? Efter cirka 60 minuter kom regnet och de bara vräkte ner. Kände mig stark och tryckte på bra i backarna, men mitt slät drag är så sjukt dåligt så de finns inte ord. Efter 2:20 så kom krampen och de vara bara att försöka hålla sig fast i klungan men de gick inte, fick lov att släppa. Frös sjukt mycket som alla andra och krampa så fort jag försökte ta i lite, men ni känner ju mig. Jag VÄGRA bryta vad en som händer. Summan av kardemumman så är jag nöjd att jag höll så länge med tanke på att de var mitt första lvg lopp och att de var bra motstånd. Blir helt klar mer lopp. 






2 kommentarer:

angelica sa...

känndes lite konstigt att vara lerig i ansiktet vid målgång när man inte åkt en enda meter i skogen!

Pontus sa...

Ja kändes konstigt!