Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

söndag 15 november 2009

Ja då var säsongen över!

Slut summering av tävlings säsong 2009 lyder;

Ja vad ska man säga? Jag är faktiskt riktigt nöjd, känner att jag hela tiden går framåt och utvecklas som jag ska göra, mina mål som jag hade satt upp uppfyllde jag delvis så det känns riktigt bra faktisk. Ja vill ge ett stort tack till min tränare och bäste vän Isak Strömberg ,han har hela tiden funnits där och stöttat mig. Men det har inte alltid varit dans på rosor när det gäller träning, Isak kan vara ganska hård med, vilket jag tycker är bra. Jag har kanske var ganska dryg och ställt mycket frågor angående träning men när Isak lägger upp ett program så vet jag att allt är igenom tänkt i minsta detalj. Isak har en enorm kunskap fast han är ny inom cykel, han är även öppen för att prova nytt och ser hela tiden framåt. Så ett stort tack till dig Isak.

Så helgens cross tävling da, SM gick som sagt inte nå bra! Och Idag trodde jag att de skulle gå bättre men så var inte fallet, hade de suraste benen jag haft sen MTB SM tror jag. Lite synd att säsongen slutade så här bara. Det gick ju faktiskt riktigt bra på dom andra tävlingarna. Men så kan de vara.

Nu blir det återhämtnings träning imorgon och sedan villa tis och ons, sen kommer den sten hårda vinter- träningen igång och den kommer verkligen bli tuff. Fokus kommer ligga på VO2 max och styrka! Igen träning för veklingar direkt, ska de va så ska de va. Allt eller inget de är mottot i mitt liv och det kommer aldrig vara något annat.

Vill även tacka alla som har kommit på de fina tränings- tävlingarna som vi har kört på onsdagar, hoppas vi kan få till samma fast på mtb i sommar.

4 kommentarer:

Isak sa...

Till er som funderar på att pröva på hur det är att vara cykeltränare kan jag svallra om att Pumpen är den bästa adepten man kan ha: håller sig frisk, lägger sig och går upp på regelbundna tider, följer programmet slaviskt och kommer snabbt tillbaka efter ett nederlag, även om man ibland behöver driva med piska...vilket han iofs verkar gilla... ;-)

Jonas l sa...

Varit kul att se dig åka fort med, även om jag kännt mig lite chanslös på långloppen jämfört med förra året.

Nyfiken på nästa års mål med, skriv gärna de när du bestämt dig.

Pontus sa...

Tack Jonas! Och fortatre kommer de gå nästa år, de är mitt största mål.

Clive sa...

Bra Isak! När lägger du upp min trännings schema?