Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

tisdag 9 februari 2010

Slaktarn från Solna!

Igår var jag ute på ett distans pass med Slaktan från Solna! Jag hade glömt bort att man måste värma upp innan när man ska ut på distanspass med slaktarn! Vi mötte upp Haal i Bromma och styrde ut mot Spånga, Slaktarn trodde tydligen att det var ett GP lopp vi skulle köra, det var stötar och ordentliga igångdrag helatiden, men jag ska inte klaga, fick ju bra träning.

När vi kom ut på det fantastiskt fina Järva fältet så valde Slaktar att lägga i dyngen och köra! Och fy fan va de gick. Men efter en timme så skulle tydligen åka hem.

Jag och Haal hade två timmar kvar på schemat och forstatt i ett bra men inte ett slaktar tempo, när vi hade en timme kvar så var Haal riktigt krispig i sina ben, och plötsligt så ville han stanna vid nästa mack, men jag sa åt han! -Nej nu stannar vi inte nå mer, bit i hop nu Haal, jag har en kaka med mig som du kan få, han tog hjärtligt i mot kakan och blev mycket gladare efter den.

När vi hade en halvtimme kvar så började Haalen att klaga på tempot igen,
-vi måste sänka farten, -glöm det sugfast på hjul nu.
och det gjorde han bra med. vi fick ihop ett bra pass igår.

Nej nu ska jag ut och köra ett återhämtnings pass.

Inga kommentarer: