Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

tisdag 3 april 2012

Vuelta de Gran Canaria etapp 2

I morse kl 09:00 var det traditionell inskrivning såklart. Vi rullade iväg i ett behagligt tempo ut på kustvägen, eftersom Seglarn hade den vita ledartröjan så satt han på hjul helatiden, även Fabian "Skuggan" Bender gillar ju den plattsen. Vi körde in mot Soria och sedan upp mot korsningen där man kan åka till Ayacata eller Mogan, jag å Skuggan valde Mogan och sedan mot San Nicolas, innan vi kom till San Nicolas så vände vi och körde kustvägen hem.

Som vanligt så satt skuggan på mitt hjul och efter fyra timmar så skulle han upp å stressa. Jag så åt han, " nä nu får du ge dig" då trodde Skuggan att jag sa "Ge allt" och han bara mata allt han hade.

När vi kom hem så hade jag inte fått mina 6 timmar som jag ville ha, så jag skarvade vidare och Skuggan åkte till Cafe Suecia.

Nu är jag trött och ska ikväll på Bamira och äta.

Dagens info:

-145 km
-2600 höjdmeter
-tid 6 timmar




Inga kommentarer: