Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

onsdag 2 maj 2012

Fin träningstävling!

Idag körde jag, Kajsa och Mattsson TT IK Jarl. Hade planerat att köra en bit på 2010 års SM bana, men tyvärr var det barnorientering där! Mats Edvardsson föreslog att vi skulle köra den så kallade pulkabacken, vi fick till en riktigt fin och jobbig bana. Starten gick å jag ville kötta det jag hade direkt bara för att bli van vansinnes starterna som det alltid blir på XCO tävlingar.

Kände mig helt okej faktiskt, men finns ända mer att plocka fram. Kajsa kände sig lite hängig och på sista varvet vänta hon in mig och hängde med en bit! Lyckades bli av med henne i alla fall. Mattsson är sol vanligt rutinerad och plockade på varje varv och var inte långt efter. Tyvärr så räknade jag fel på ett varv så Mattsson fick inte det helt rättvist.

När vi var klara träffa vi Olle Viklund, en Rättvikare som inte cyklat länge. Han hade piskat intervaller upp till Vidablick och klämt till med en grym tid! 7:46. Jag blev så klart inspirerad och körde skälv en upp med, tyvärr fick jag en ganska dålig tid! 8:46.

Dagens varv tider blev.

00:04:02

00:04:32

00:04:35

00:04:42

00:04:20

Imorgon blir det distans.

Inga kommentarer: