Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

onsdag 27 februari 2013

Bästa fyrorna! Tack snabba Darvell!

Som ni vet så hatar jag att kör fyror! Meningen idag var att jag och Magnus skulle köra träningstävling på lite skoterspår men tyvärr så var det plusgrader så det funkade inte, vi bestämde oss för att kör fyror i Högbo istället.

Jag har ingen aning vad jag körde på för watt men jag körde fyra olika varianter på fyrorna kan man säga.

Första fyran så hade jag som mål att hänga med Mange så länge det bara gick. Jag lyckades sitta på hans hjul i två minuter sen sprutade syran i benen och fick släppa. Lyckades lägga mig på tröskel i ca en minut men kunde sen tryck på riktigt hårt sista minuten, på den intervallen var jag runt 30 sek efter Magnus.

Andra fyran så körde jag på en ny taktik, denna gång så bestämde jag mig för att släppa Magnus när pulsen säger 87% så gjorde jag och Magnus fick en lucka. När det var två minuter kvar så gav jag allt som bara gick, jag såg så hur jag närmade mig Magnus och den känslan var enorm, på den intervallen var jag nog bara ca 10 sek efter snabba Svenska mästaren.

Tredje fyran så körde jag på samma taktik som på andra men den gick inte lika bra. Kanske 30 sek efter kungen.

Fjärde fyran så körde jag på taktiken att jag släpper Mange redan vid ca 84% och det gjorde jag! Som på andra fyran så skickade jag allt jag hade när de var två minuter kvar, så märkte jag att jag bara plockade och plockade en helt fantastisk känsla var det. I sista branten så var jag inte långt i från Magnus men då vänder han sig och ser att jag har ökat farten ordentligt, Magnus lägger sig i Tempoposition och jag skickar det som finns kvar i kroppen, men när man ligger på 96% så är det svår att åka så mycket mer. Tyvärr så kom jag inte ikapp.

Att få köra sådana här fina pass är fantastiskt och att även kunna känna att man är med och nästan kommer i kapp en sådan snabbing som Magnus är verkligen en riktigt boost för skälvförtroendet.





Inga kommentarer: