Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

måndag 16 mars 2009

Race!

Ja, då var de dags för en efterlängtad uppdatering från Italien. I fredags så åkte jag, Erik, Hellberg och Isak till Montchiari för att reka banan inför söndagen race. Först var de lite svårt att hitta runt hela, men sedan fick vi hjälp av en Italiensk åkare som sa att han körde för de Italienska landslaget, men jag vet inte om vi ska tro på honom för när starten gick så stod han bredvid mig och inte var han toksnabb direkt. Men när vi kört genom banan så kunde vi konstatera att detta kommer bli en upplevelse som vi sent kommer glömma. Banan bestod av extremt branta jord serpentiner som avslutades med en lång backa rakt upp, så då förstår ni att de blev samma sak nerför. Så de var bara att luta sig bakom sadeln och gasa (eller snarare bromsa). Vurpkungen Isak gjorde så klart några riktigt fina karatevurpor. Nu visste vi att det skulle bli en riktigt tuff och hårt tävling mot den absoluta högsta världseliten. På frukosten anlände inte mindre en Julian Absalon, Ralph Naef och Roel Paulissen. Bättre motstånd kan man inte få. När vi kom hem på fredagen så hade våra stjärnor Bleckan och Seglarn kommit till huset.

Söndag och tävlingsdag. Nu var de dags för årets första race, vi alla i CRT var laddade som bara den och skulle gå ut hårt och skoningslöst, vi var beredda att de skulle bli en riktigt tuff match så de var bara att sätta upp armbågarna och köra. Tyvärr kunde inte Seglarn vara med eftersom han har varit skadad en månad, och Wengan är ju i Cypern och kör hur grymt som helst. Jag, Erik, Hellberg och Isak fick stå längs bak så klart, pang sa de och startskottet gick. Jag hade bestämt att jag skulle satsa som ett as direkt eftersom jag inte hade något att förlora. Gick fort som bara den, men lyckades köra om väldigt många i första backen men de fick jag så klart inget för, för de var helt tjockt uppe på krönet. Folk var helt galna, körde rakt genom banden och tryckte ut armbågarna så jag körde på samma taktik och de funkade bra, jag fick köra två varv av sex så jag är nöjd med min första XC-tävling utomlands. Hellberg och Isak körde tre och våran upcomingstar Erik körde hela fyra varv, riktigt bra kört. Sen till MR Bleckur som körde riktigt bra, låg runt tjugonde plats ett bra tag, sen blev han lite trött och kom på femtiandra plats så han är riktigt nöjd. Tycker CRT gjorde en riktigt bra start på säsongen.

Hej så länge.

7 kommentarer:

Jonas l sa...

Vadå nöjd, bröt du? Hittade inte dig i resultatlistan. Men riktigt häftigt motstånd måste jag säga. Du råkar inte veta vad som hände med Roel Paulissen

Anonym sa...

You better säga vad det var för tävling också! Liquigas?

Anonym sa...

Schysst jobbat! :-D Är du kvar och kör nästa race också?

Pontus sa...

Jonas l: jag bröt inte, och när Roul Paulissen såg mig så klev han av direkt.

Hjalmar: de var Internazionali Italia XC: a Montichiari en Italiensk cup tävling.

Pontus sa...

Petra! Nej jag åker hem på Fredag

Jonas l sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jonas l sa...

Hörde det efter jag skrev kommentaren. Någon mer tävling planerad där nere innan hemresan?