Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

onsdag 6 januari 2010

Åt helvete!

Nu kommer jag låta ganska patetiskt, men jag känner att jag måste få skriva av mig lite!

Som ni vet så gjorde vi Padilla-test med några CRT cyklister idag! Och mitt test var katastrof dåligt måste jag säga! För tillfället känns det inte alls nå roligt, ganska nere faktiskt. Ägnar allt min tid åt träning och cykling, och när man då inte får nått tillbaks så känns det riktigt tungt. Erik gjorde ett grymt bra test, tänker inte skriva hur bra de va, men de var riktigt bra! Skulle han bara få vara friskt och kunna träna lite mer cyklel så kan jag lova att han kommer vara fram och slåss där upp bland dom snabba killarna. Även dom andra som testades körde riktigt bra idag, stora framsteg för CRTs B cyklister, eller va vi nu ska kalla oss. Nej nu ska jag inte spy nå mer galla på er. Ska ta mig en riktig funderar nu.






10 kommentarer:

Micke sa...

Sånt är livet Pumpen, tungt. Om det är någon tröst finns det de som presterar dåligt på padillatest men ändå presterar bra på tävling och omvänt. Hur många minuter fixade du?

Unknown sa...

...eller kan man göra som Axelsson...dopa sig. Och inte bara en gång..utan nu en andra gång. om nu B-provet stämmer så är det bara att stänga av honom på livstid. SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!

Clive sa...

Du är inte ensam pumpen. Jag är också besviken på min insats, "män" som tony irving säga det är som Micke skrev det är bara siffror det säger inget om hur du är när du tävlar. Jag hade många dåliga resultat på min tid på KTH men jag fixade mitt mål ändå, det kan du också. Jag vet det.

Pontus sa...

Tack för de grabbar! Vill hälst inte skriva om de Micke! De kanske kommer ett sms;)

Jens Westergren sa...

Den 28 december körde jag 2 min in på 330W... Då hade jag tränat noll minuter sedan CX Cupfinalen... Får se hur lång tid det tar att komma tillbaks...

A.Ballan sa...

Jag fattar inte hur man kan vara besviken över en förbättring samtidigt som man ligger i en period med jävligt tung styrketräning...de flesta brukar bli sämre då!

Pontus sa...

Ja du Jens! Då ligger vi rätt lika nu da! Då kan man ju vara nöjd;) Ja jag tvivlar inte en sekund att du kommer tillbaks till sommaren.

Unknown sa...

Monark Ergomedic är ett mycket otrevligt tortyrredskap!

M. Cavendish sa...

Själv undrar jag mest vad den där flaskan med glidmedel gjorde bredvid testcykeln?

A.Ballan sa...

Som testledare kan jag svara för det- för att kunna utläsa(utlösa) så mycket som möjligt ur varje test är det viktigt att ta rektaltemperatur mellan varje ramp(rump..). Nu valde vi iofs att ta rektaltemperaturen i varje minut, tillsammans med en skattning på borgskalan hur pass stimulerande varje mätning uppfattades av cyklisten. En tydlig korrelation kan utl(ö)äsas mellan upplevd rektal stimulans och ytterdiameter på termometern. För den intresserade så kommer det att dyka upp en avhandling vars innehåll kretsar kring en tes byggd på dessa fakta. So stay tuned!