Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

fredag 14 oktober 2011

Musikalitet på Idol

Jag har inte sätt på idol nått i år, men ikväll titta jag. Å jag satt mest å tänkte att detta var inte bra. Sen så dök Amanda Fondell upp! Å jag blev helt såld och hon bara krossar allt och alla. Jag fick lov att surfar runt på youtube för att kolla det hon gjort tidigare i programmet och ALLT hon gjorde var så sjukt bra. Detta är vad jag tycker är musikalitet, när man kan göra nått antingen väldigt enkelt eller gör nått helt eget av en redan bra låt. Sen tycker jag även att att nått som är viktigt när man gör olika stilar är att hålla reda på vad som gör jazz till jazz eller rock till rock. Men det menar jag inte att man ska vara rädd föra att våga ta ut svängarna i stilarna, detta är svart att förklara det är bara en känsla som måste finnas. Men denna tjej har det där isäg. Fantastiskt bra måste jag säga. Nä nu ska jag lyssna på när hon gör Christer Sandelins "De hon vill ha" innan jag hår och lägger mig.

Inga kommentarer: