Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

måndag 20 april 2009

Vilken Helg!

Denna helg har verkligen varit en super helg för både mig och CRT! Vi drog ner till Mjölby vid ett tiden på fredag och som vanligt var de en roligt och förventansfull stämning i bilen Erik hade lastat på sig med fika denhär gången för han har en tendens att vela stanna och fika direkt annars, så den här gången kunde han fika direkt när vi kom ut på esingeleden:)
Mjölby och första Cup tävlingen, ja va ska man säga CRT gjorde ett riktigt bra lopp Seglar körde riktigt bra köta de på ordentligt så de blev en andra plats för honom föra året var han och för två åren blev han han vararvad snacka om att ta ett stort steg, detta vådar gott för sesången. Bleckan körde riktigt bra men benen blev trötta så han kunde inte mangla på i sitt vanliga super tempo tyvär men han klev in på en fjärde plats och de är ju riktigt bra de. Petra körde nu Elit klassen funderade om hon skulle starta fast hon hade problem med luftrören men hon är en seg lite kvinna och hon körde och kom på en riktigt fin tredje plats:) och så till Pumpen da, ja va ska man säga jo jag tog i allt vad jag hade och hjälp va de var jobbigt att köra XC lopp. var mitt första riktiga XC lopp har kör två förut i sport klass för två åresen när jag hade börjat cykla prisis. Men de var verkligen riktigt roligt blev varvad men jag fick poäng så jag är nöjd, så nu är de bara att träna på mera så jag slipper bli varavad:)

På söndag kände jag mig bättre och kom väg riktigt bra i starten och låg kanske som fjärde femte man bland som snabba stor killarna:) men efter 500 meter så gick inte de att köra så fort på maxpulls längre så då blev jag omkörd ordentligt:) körde på i mitt tempo och kände mig bitvis riktig stark, men så på mitt sista varar så går min kedja av precis efter den tekniska sonen:( så de blev bara att traska ca 5 km för mig för jag vägrade att bryta nu när jag har taggigt mig ner hit och jag vill så klart ha poäng idag med.

Nu måste jag dra till jobbet skriver mer senare idag.

2 kommentarer:

Jonas l sa...

Starkt jobbat att gå i mål. Du och Ann. Ska bli kul att följa din framfart på XCloppen, på långloppen vill jag helst ligga före. :)

Pontus sa...

ja va roligt!