Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

torsdag 30 april 2009

Ingen riktigt Stockholmare!

Ja då har jag bott i Kungsbuden (Stockholm) i mer en ett år, och jag kan ju konstatera att jag inte är någon riktigt Stockholmare. Ska man vara en storstads bo så kommer här några tipps som kan vara bra att veta.

1: Man ska alltid äta lunch ute! Jag har mat låda.
2: Man ska åka buss 100 meter om de finns möjlighet! Jag går.
3: Man ska hänga på söder med uppkavlade chinos! Jag hänger i skogen med cykelkläder.
4: Man ska gå ut varge helg och festa hela natten! jag lägger mig tidig.
5: Man ska alltid vara sträsad till något annat en de man gör! Jag sträsar aldrig.

Där har ni några alternativ som ni kan utföra om ni vill passa in här. Nu låter de kanske som om jag inte gillar Stockholm, men så är inte falet, för jag triffs super bra här, kan ju ha att göra med att jag bor fem minuter från skogen, tio minter från Isak, fem minuter från Erik och femton minuter från Storstaden. Så jag kan faktiskt inte ha de bättre, men som jag lever så skulle jag lika gärna kunna bo i Falun eller Rättvik, jag kommer nog inte bo här hela mitt liv, men de blir ett tag till i alla fall.

1 kommentar:

angelica sa...

det låter jobbigt att vara storstadsbo, och dyrt! matlåda är helt klart underskattat=)