Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

söndag 23 augusti 2009

CX och Cuba!

Ja de undgår väll ingen att hösten börjar trycka på! Finns ju några saker som är väldigt bra med hösten, 1: jag fyller år på hösten, 2: det är otrolig fin cykling på hösten, och 3: cyclocross sesången börjar snart. Man märker att cyclocross är på ge, för alla cyklister man pratar med så diskuterar man, om man ska kör hög eller låg profil, vilka däck ska man ha och är det bäst med enkel eller dubbel klinga. Av dom tre sakerna är jag säker att jag ska köra dubbel klinga i alla fall. Blir 42t och 34t. Trodde jag skulle få min fina cross denna vecka men så blev det inte, så jag hoppas den kommer nu till vecka istället. Tänkte snacka ihop mig med Micke och kolla om vi kan få ihop någon tränings tävling som är stående varje väcka.

Som en del vet så bodde jag på Cuba ett år och spelade trumpet hela dagarana, fick två bilder som jag inte sett förut, var verkligen en fantastisk och lärorik tid att bo på den platsen.


2 kommentarer:

Jonas l sa...

Varför dubbelklinga? För mig blir det enkel, 42t för tillfället men kanske byter till en 40 senare. Blir det senior i år med eller köra Prestige nu när du planerat formen till CXcupen? :)

Pontus sa...

Joa kommer inte kunna köra alla banor i förväg så jag vet inte vad som kommer passa bäst! Så jag vill vara säker, sen kanske jag ska åka och köra något race utomlans och där är banorna lite tuffare om säger så. I år ska jag åka med snabbingarna:) känner mig redan trött.