Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

torsdag 13 augusti 2009

Gårdagen tävling!

Ja vad sak man säg om gårdagens tävling da! Starten gick och det kändes riktigt bra gick med Micke upp för backen och det kändes faktiskt bra, men så klart fick jag lov att släppa han på toppen.

Låg och körde skälv ett tag men sen kom Stefan Nilsson ikapp mig och han tog hjul och det är ju då som jag cyklar som bäst när någon ligger och pressar en, jag förstrår inte men jag har så otroligt svårt att jaga, kändes som jag kom in i mitt tempo, men en fel bedömning så körde jag rakt fram i en kurva och Stefan gick förbi! Om man hade varit en normal person så hade man ju så klart jagat ikapp lagt sig på rulle, men nej nej det gör inte Pumpen han kör sitt tempo och lyckas inte jaga ikapp.
Efter ett tag kom även Per Kumlin i kapp och ja, vad gör jag då+ ni kan väll inte tro att jag går på hjul, nej da jag släpper bara förbi han, blir så trött på mig skälv. Så vad har jag lärt mig av denna tävling da! Jo att jag MÅSTE lära mig att jaga och gå på hjul.

Om min klocka stämmer så var jag fyra minuter efter vinnaren Micke och det är jag så klart nöjd med iallafall.
Och formen da, jo den var bra kände mig seg bara, kunde som sagt inte göra några tempo växlingar, men det beror nog på förra veckans distans.

Inga kommentarer: