Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

torsdag 15 april 2010

En fantastisk distans tur!

Ja vad ska man säga detta var nog den roligaste distans tur jag kört på länge, inte bara cykelroligt utan det som hände tidig på passet, läs detta.

Isak var i sitt esse på att bjuda på sig skälv, när vi kom fram till Hammarbybacken och körde på grusvägen där så var de dags för en liten cirkus konst utav Coach Isak!

Helt plötsligt så hör jag hur det smäller till i backen utav värdens duns, och jag hinner tänka va fan nu da, vänder mig om och ja vem ligger inte där på marken och asgarvar, jo Isak! Men jag tänkte direkt hur lyckades han flyga över styret där?

Jag frågar Isak, hur gjorde du det där? Då förklarar Isak att han skulle spänna lockout reglaget på sin DT gaffel, och det gör man enkelt genom att skruva på en skruv, när Isak har skruvat färdigt så ska han så klart kolla så det blev bra, vanliga cyklister låser gaffeln och trycker lite gran för att se ifall den är låst.

Men nu är ju inte Isak någon vanlig cyklist. När cykeln står stilla så brukar man bromsa med fram bromsen för att cykeln inte ska åka iväg, nu är det så att Isak ställer sig upp och ja va gör han? han trycker in fram bromsen i 20kmh och ja ni fattar vad som händer, han får sig en riktigt flygtur minsann, och när han berättar detta för mig så bara viker jag mig av skratt.

Så vill ni ha roligt så kom på CRTs distans turer.









1 kommentar: