Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

måndag 29 november 2010

Ännu mer beröm!

Ja va ska man säga? De är roligt när folk gillar de man gör! Detta skrev Isak i Stissés blogg!

Måste få flika in- till Pumpens allra största styrka hör en enorm målmedvetenhet och envishet. Från det att Pumpen började cykla organiserat har han gjort medvetna val i livet för att optimera sina möjligheter att kunna cykla, och han har hela tiden slaviskt följt sitt träningsprogram. Jag har följt elitidrottare på nära håll under många år, och det som förenar dem är lidelsen för det de håller på med. Att älska sin idrott är en sak, men att ha lidelsen innebär att man älskar även de delar i sin idrott som andra skulle beskriva som negativa/tråkiga. Den som älskar cykling sitter inne på kvällen och kollar på gamla TDF-inspelningar, den som har lidelsen sitter ute på cykeln även fast det är snöslask och kallgrader. Min poäng är att har du bara lidelsen så kan du bli duktig på vad du än företar dig, och många gånger så önskar man att fler i cykelsverige hade samma lidelse för sporten som Pumpen visar.

3 kommentarer:

STIZZE sa...

Vi skriver ju om dina bedrifter, så ta åt dig. Jag kommer ladda om med den här historien i bakhuvet.. Jag blev nyligen bestulen på min nya cannondale scalpel och har därmed tappat lite glöd.. Jag behöver all sån här god energi just nu. Så man tackar!

Pontus sa...

Å fan var de din hoj någon jävla idiot snott! fan va segt!

STIZZE sa...

Jo det var jag, ryktet sprider sig så dyker den upp nånstans i sverige borde jag kunna få tillbaks den. Men troligen har jag köpt ny hoj innan dess. Pumpade in 10k avbetalning på den idag, har fortfarande 15k kvar att betala och behöver nya mountainbike till senast april. Trodde den skulle gå på lösöre försäkring så den hade jag höjt, men efter att ha läst försäkringsavtalet klassas det som cykel även fast den snoddes från min tomt, ersättning alltså max 8000 spänn med 1500 i självrisk, en struntsumma i sammanhanget.

Det sänkte mig rätt rejält både psykologiskt och ekonomiskt. Jag hänger på i bagaget till GC!