Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

torsdag 11 november 2010

Deffning kanske!

Ja nu är de bara sju veckor och tredagar innan vi åker ner till GC och dom fina bergen! Eller fina och fina, mördar bergen skulle jag nog mer kalla dom!


Förra året när jag åkte ner så vägde jag in på bara 62kg! tyvärr ligger inte min match vikt där nu! Kommer ihåg känslan av att vara riktigt lätt. (Att landa på 59kg skulle vara grymt) Man bara flög upp för dom branta och långa bärgen, så nu är det nog dags att börja med lite deffning plus att tre månader nere på GC kommer nog kanske gör sitt med. Men de här med att gå ner i vickt är ju ganska svårt med, man vill ju inte heller äta för lite så man inte har någon kraft eller blir sjuk!

Nu har ju jag en tendens att att gå upp väldigt lätt i stället för att gå ner väldigt lätt! Så personligen tror jag inte de är någon fara om jag äter lite mer fullkorn och kanske lite mindre. Se på Micke han är ju inte direkt överviktig och han har inte varit nå sjuk detta år vad jag vet. Vist ska man vara försikt med vikten! Men vi ska häller inte sticka under stolen med att det är viktigt att vara lätt när man cyklar uppför.

De är väl den här överkroppen man strävar efter!

Dagens midag kanske;)

4 kommentarer:

axl sa...

käka inte för mycket fibrer bara, ganska jävla värdelöst för konditionsidrottare som omsätter mycket energi.

Pontus sa...

Meningen är ju att få ner energin om man ska gå ner i vikt:)

axl sa...

Nu menade jag dock att oavsett om du ska ner i vikt så kommer du omsätta långt mycket mer energi som elitidrottare jämfört med någon som är stillasittande.

Därmed kommer du äta mer mat och om en stor del av detta är fibrer så kommer din kropp inte må speciellt bra då för mycket fibrer helt enkelt är dåligt.

Fibrer föreslås ofta till lågaktiva människor som vill gå ner i vikt då det är väldigt jobbigt för kroppen att bryta ner fibrer vilket leder till att mättnadskänslan sitter kvar längre.

Pontus sa...

Jo jag vet de Axel, men sen är det faktiskt så att jag tror de är väldigt individuellt hur man reagerar på kost. Men jag är inte någon deitist. De känns väldigt bra att äta lite mer fibrer när de inte är tävling eller väldigt hård träning eller vilodagar.