Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

lördag 28 maj 2011

Borlänge Tour XCO

Idag var det min dag! Kändes sjukt bra idag, gjorde mitt livs bästa lopp idag, 8 min och 44 sek efter Alle som körde riktigt bra idag, tyckte det var sjukt kul att just Alle vann eftersom han är en riktigt soft lirare!

Jag körde på riktigt hårt i Backarna! Jag och Erik hade en diskussion i bussen och han tycket att jag skulle ta det lite lugnare uppför så jag kan använda min styrka senare, är nog ganska klok att göra det, men det är så svårt när det är så kul att köra för fulla muggar uppför. Men ska tänka på det. För mig handlar det mycket om känslor och inte så mycket tacktik tyvärr.

Vill tacka alla som heja på mig! vart än det stod folk så hörde jag "heja Pontus" eller "heja Pumpen" jag fattar inte att de kan vara så mycket folk som hejar på mig! Ni ska veta att det är grymt roligt och vill verkligen tacka alla! Var riktigt kul att Gunde och Jens var där.

Tråkigt att Tommy kraschade så ordentligt idag, vi hade en bra fight! Men jag ringde Tommys Pappa och allt var bra, men han fick sy lite stygn. Hoppas vi får fight snart igen.

Nu när man är hemma i Rättvik så måste man ju klämma långbacken när man är hemma! Får nog bli det i morgon innan vi åker till Borlänge.

2 kommentarer:

STIZZE sa...

Grymt kul att höra pontus, kämpa på och lycka till imorgon!

Tommy H sa...

Tack för halv fight!!! Vi möta igen i Eksjö