Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

fredag 9 december 2011

Våran träning här nere.


Som jag skrev förut så tränar vi i tre veckors block härnere. Två veckor med fokus på tröskelträning (TT) och allmän styrketräning. Påden tredje veckan är det allmän styrka (AS), distans (DS) och återhämtning.(ÅH) Detta upplägg känns riktigt bra eftersom man inte kör någon distans närman kör TT så blir man inte lika sliten som man brukar och kan då ge mer på TTpassen. Nu kanske det låter lite med tre distans pass på en vecka och så kallarvi det distans vecka, men passen här nere blir mycket jobbigare en ett distanspass hemma skulle jag säga med tanke på terrängen. Sen är det ju ganska roligtatt TT passen blir runt 3 timmar varje gång. Så det blir ju ändå som minidistans.

Vi kör tre TT pass i veckan under två veckor. Nästa veckakommer vi lägga till en intervall på varje pass så nästa två veckor blir myckethårdare, kommer bli intressant hur kroppen reagerar. Just nu känns allt riktigtbra i kroppen.

Nu på måndag är det FTP test igen, hoppas jag har höjt miglite sen sist, känns som jag gjort det.
Idag var Michael Hurt här och gav mig och Seglarn Massage.Riktigt skönt var det. Funderar på att ta det i slutet av varje period. Riktigtproffsigt att han kom hit med bänk å allt. Å ni vet ju att jag gillar när sakerär proffsigt J

Föresten så sitter jag ute på våran grymma terrass i värmenå skriver detta, bara så ni vet.     

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste erkänna att jag är rätt avis på ert upplägg. Själv fylls mina dagar av för närvarande av möten, förhandling med jobbiga människor och andra ångestskapande aktiviteter. Drömmer mig gärna och ofta iväg till cykelfyllda dagar. Det är livskvalitet!

Johan

Unknown sa...

Du, du får passa dig för den där Hunt. tycker att han sneglar lite väl mycket på ditt paket där på sista bilden ;)

Steeeek hårt!