Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

fredag 24 juni 2011

Skit SM!

Jaha då var SM över da! (LVG) gick skit.

Började att jag vaknade mitt i natten och hade sådan sjuk halsbränna (trodde jag) å kände mig helt okej i kroppen. Åt frukost men halsbrännan försvann inte, så jag fick några tabletter av pappa som skulle hjälpa mot halsbränna. Satt i bussen på väg upp till Sollerön men inte försvann de onda ändå. Då började jag tänka att de kanske inte var halsbränna, men jag sket i det och tänkte nu är det SM och jag har ändå en grym form i mig någonstans visste jag. Satte rekord tid upp för långbacken i går på tiden 8.06 min, så nå skulle jag orka ett SM tänkte jag.

Vi i CRT blev uppropade sist tror jag. Jag som är så fantastisk dålig att ta mig fram i klungan hade behövt stått längst fram för att få en bra position inför Gesundabacken, men så blev inte fallet nu. Lyckades ta mig hyfsat långt fram och jag tyckte det kändes riktigt bra så länge det gick uppför.

Men jag satt så klart lite långt bak i backen då det gick sjukt långsamt uppför och killen före mig stannat nästan, lyckades få iväg mig skälv och förbi ett gäng i backen, när jag åkt ner för Gesunda så såg jag klungan en bit längre fram. Lastade på allt jag hade men märkte att det inte svarade alls på platten. Tog en klunk dricka men då bara rev det till i halsen och jag förstod då att detta var inte nå bra. Rullade tillbaka till team busen och åkte å duscha.

Blev ett kort premiär LVG SM för mig.

Ligger hemma och har sjukt ont i halsen nu, hoppas detta inte blir långdraget nu när man har gått på semester å allt.

Somnade på Hannas Axel på vägen hem.







14 kommentarer:

Hanna sa...

Åh jag verkar sova räv...

Anonym sa...

Fan vad dålig du är, du kallar dig elit men du platsar ju inte och kommer aldrig bli nåt bra heller. Dags att lägga ner kanske din wannabe karriär. Sorry det är sanningen, massa dåliga placeringar i långloppscupen efter all den uppbacknigen och träningen är inget annat än katastrofalt dåligt. Du kommer aldrig bli elit.

Anonym sa...

någon som är avundsjuk..
Skit i det Pontus! Det kommer ett sm nästa år också :) att man blir sjuk händer tyvärr! Ha en trevlig semester! / Jens

Pontus sa...

Om du nu är seriös med det du skriver så kan du ju alla fall skriva vem du är!?

Fredrik Edin sa...

SMR! Blir upprörd över en del inlägg. Tragiskt att en del kommentarer kommer fram utan att personen vet bakgrund och förutsättningar. Rock on Pump. Vi vet ju vem som e stjärnan:) //Edin

Per Kumlin sa...

Anonym: Avundsjuka har tydligen inga gränser. Om du taggar ner och börjar cykla så kanske det går lika bra för dig som för Pontus.

Krya på dig Pumpen så är du i slag till Ränneslätt, jag håller på dig;-)

Jonas l sa...

Håller med Edin, jag är imponerad av dig Pumpen men kanske inte hundra koll på varför du körde lvgSM. Krya på dig

Pontus sa...

Tack Jens, Fredrik, Per och Jonas.

Anonym sa...

att på några år köra upp sig från att vara helt slut av en 2km cykeltur till jobbet till att komma 10 min efter segraren i ex lida loop är väl ändå rätt imponerande.... att det är svårt att mäta sig med de som tränat sen barnsben är väl klart, men 10 min på 2h30min e ingen ocean av tid direkt...

STIZZE sa...

Håller med de andra och inte herr anonym.

Man "brukar säga" att det tar 10år för en idrottsman att nå sin potencial, stämmer det har du mycket tid på dig. All träning är långsiktig och på vägen till målet gäller det att ha skoj!

Du är stenhård pumpen, fortsätt att pumpa på och hoppas du får en välförtjänt skön semester.

Anonym sa...

De där kommentarerna har väl dykt upp i andra bloggar. Inte mycket att bry sig om...

Unknown sa...

Alltid lika kul med anonyma hatkommentarer. Du är då min idol mr Pump! :)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Pontus, försök att inte bry dig om detta. Tro på dig själv och det viktigaste är att du vet att du är grym och vet vad du har åstadkommit.
Kör hårt, för det du har gjort är enligt mig grymt bra!

Jag har själv fått ett x antal påhopp, mindre roligt och förmodligen så är det bara avundsjuka som ligger bakom...

Pontus sa...

Tack så otroligt mycket! Va snälla ni i är allihopa.