Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

fredag 30 september 2011

Prestige eller Superklass?

Som ni vet så är det väldigt få anmälda i Prestigeklassen både till Falun och Ludvika! Jag tycker det är riktigt roligt att fler och fler kör CX, men jag tycker också att det är väldigt skrämmande att det bara minskar i Prestigeklassen. Som nybörjare så ska man se upp till dom stora pojkarna och flickorna i Prestigeklassen, och inte Superklassen! som det ser ut nu så är det mer spännande att titta på Superklassen. Och det tycker jag är RIKTIGT dåligt.

Så vad gör vi för att ändra detta?

Ska alla som kör Prestige ändra och köra Superklass nästa helg?

Ska man slå ihopklasserna igen?

Ska man tvångsplocka upp folk i Prestige om dom åker varven på en viss tid i Superklassen?

Ska vi slopa alla priser i Superklassen?

Jag kommer köra skälv klart köra Prestige och om jag blir varvad så blir jag varavad.

Jag vet att veteranen Hans Mård kommer köra Prestige i år! Helt rätt Hans.

Kom gärna med förslag på detta!

3 kommentarer:

Tysken sa...

tvångs uppflyttning, bygg upp de som de gör i USA med olika katagorier, A,B,C,D. å så går man kvala, ju bättre man desto högre/snabbare klass och destomer Priser och högre valörer.

Anonym sa...

Det blir ett segt och udraget arrangemang med så pass få deltagare delat upp på 2 klasser, det är ju inge roligare att se för att Prestige är lite snabbare. En klass, bäst vinner än då och alla jämförs med alla, att några som kör i Prestige egentligen platsar i Superklassen det får de ta.

A Trägårdh

Clive sa...

Förbjuda rakade ben och införa minimum cykelvikt i superklassen:-)