Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

torsdag 1 september 2011

Svåra val!

Jaha då då var det dags att välja cykel igen da! alltid lika svårt. Som ni vet så har jag i år åkt på en Scale 29er och verkligen varit super nöjd. Nästa år kommer Scott med en Spark 29er så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag har inte direkt känt att jag saknat en heldämpad på loppen i år, men vist skulle det vara skönt med en Spark 29er. Jag har där i mot känt att jag kört riktigt bra på dom tekniska partierna med min storhjuling.

Jag vet inte vad ni tycker! Är det bästa kanske att ha en Spark 29er och en riktigt lätt Scale 26? Nu får ni komma med lite bra tipps.

Jag har ju märkt vad jag gillar att köra för banor och det är backiga banaro, inte långa backar som Vidablicks backen utan korta bakar där man får lägga ner mycket tryck eller nästan små spurta, många sådana och sedan mycket bök då funkar min åkstil och fysik bäst, så då borde väl en så lätt cykel vara bäst egentligen, men är lite osäker.

Sen vet jag inte om jag ska tubhjul heller. 

Lvg har jag bestämt i alla fall. 

Och DT gaffel
Blir så klart DT hjul och inte Zipp











8 kommentarer:

STIZZE sa...

Fan va ballt med en foil, de ser riktigt coola ut!

Andreas Clair sa...

Jag är en sann godtycklig tyckare som bara testat 29er en gång, och då i fel storlek...

Vad jag dock läst till mig så upplever en del att det blir ett för stort hopp mellan 26 och 29 tums hjul. Hade jag varit medlem i CRT och haft möjlighet att skaffa två mountainbikes hade jag kört på Scale 29" och en Spark 29". Hardtailen hade jag byggt äckel-lätt medan den heldämpade hade varit optimerad i funktion på tekniska banor.

//Andreas

Kristoffersson sa...

Storleken på hjulen lägger jag mig inte i med tanke på att du vet min inställning till storhjulingarna, men har du möjlighet att åka tub så finns det inget att fundera på, det är det ända rätta!
Dt's nya tubhjul är ju dessutom tokfina! :)

// Tomas

Pontus sa...

Ja de har jag inte missat Tomas ;)

Vist är de fint med tubhjul! grymt sugen.

Tommy H sa...

29er spark med tubhjul!!!

matsed sa...

26 tums hjul. Ingen dämpare bak.
Lätt o snabbt.
Tub?
Tja varför inte?
Borde ju funka.
Annars är det bara att byta.
Är nog lätt att sälja!
Annars funkar Tubless Ready bra för mig.

Johan Lindgren sa...

och shimano såklart...

Pontus sa...

mmmm de hade varit nått de Johan :)