Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

torsdag 22 mars 2012

Bästa tyska Pilsnern!

Min favorit pilsner har länge varit den tyska pilsnern Beck (får inte förvecklas med Becks) Systembolaget har försök tre gånger att fått kontakt med det lilla tyska bryggeriet Beck men ej fatt nått svar.

Men nu har jag fått en ny favorit! Köning Pilsner! Den har en perfekt smak, ljus i sin färg som en pilsner ska, det har en bra och lagom tydlig smak av humle, men den går absolut inte över gränsen som många mikrobryggerier kan göra. På stället Köpi Treff så är det en gammal tant som alltid häller upp ölen perfekt och skapar en skumkrona helt enligt boken. Det är tyvärr många som inte vet hur viktigt det är hur man häller upp olika sorters öl. Här på Köpi Treff vet dom verkligen hur man gör.

Så nu när jag kommer hem så ska jag kolla om systemet kan ta hem denna fantastiska pils, och kan dom det så är ni alltid välkommen till mig på en Köping Pilsner.

Inga kommentarer: