Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

tisdag 27 mars 2012

FTP test idag!

Ja nu är vi äntligen klar med dom här galna testen! Idag var det FTP test igen, vi kör i en backe som det inte är några problem alls att köra en timme konstant uppför. Backen pendlar mellan 5 till över 20% den är verkligen helt brutal, man får bända rätt fint ibland.

Jag är nöjd med dagens test, med tanke på att jag har tränat sjukt mycket och hårt hela Mars!

Värden idag blev!

-269 Watt
-4.24 W/kg
-89% av max puls

Vilken skillnad det är att köra konstant i en timme mot att köra "intervaller" i en timme! När jag kör typ 8 eller 9 minutera så ligger jag ju mellan 290-320 watt.

Nu denna veckan så är det vila och Mamma kommer ner hit igen, denna gång ska Pappa med också! Nästa vecka hoppas jag att Wengan kommer ner å hälsar på. Då ska vi slakta distans hela veckan.

Seglarn körde på fint som vanligt, Fabian var tyvärr lite trött idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Seglarn-för korta strumpor
Fabian-för långa strumpor
Pumpen-???

//Hasse M

Ludwig Söderquist sa...

Kan bara hålla med Hasse. Skärpning!