Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

fredag 17 december 2010

Vad lite vänlighet kan göra mycket!

Idag så var jag in på cyklo och klämde av fyra fyror, gick bra som vanligt, fyror värkar vara min grej.

Nu till det roliga, när jag åkte hem idag så sa sätter jag mig mitt i mot en tjej som har en stor kasse fult med nybakta buller, ååå doften bara stiger säg i tåget, och jag kunde så klart inte håller mig för att börja prata med henne. Säger till henne, "va gott de luktar! har du bakat? hon skrattar lite gran och säger, nej det är inte jag, jag jobbar på ett bageri, aha ja de luktade verkligen gott sa jag, jo allt är gjort på surdeg, jaha va bra säger jag.

Då säger hon! "du kanske vill smaka en bulle"? åå hemskt gärna säger jag (ni vet ju hur mycket jag gillar bullar). Hon frågar va vill du har för bulle da? tar gärna en kardemumma om du har, klart jag har det säger hon, och oj oj oj vilken bulle det var, super god.

Vi pratar vidare och hon berättar om bageriet som heter Valhallabageriet som tydligen är Stockholms första surdegs bageri, sen frågar hon om jag gillar oliver, ja de gör jag, då plockar hon fram tre fina oliv bröd som jag fick.

Se va de kan leda till mycket bara att man törs öppna munnen på tunnelbanan, de var nog min trevligaste tunnelbanan färd hem på länge, de är inte farligt att prata med folk.

Nu ska jag äta mitt goda bröd.






Inga kommentarer: