Image-map Om mig Startsidan Länkar Sponsorer Bilder

tisdag 3 januari 2012

Ett grymt FTP test!

Igår var det en dag med blandade känslor! Vi skulle köra FTP test och vi körde det hela som ett bergstempo med 30 sekunders mellanrum. Jag gick ut väldigt lugnt och kände att jag hade läget under kontroll. Kollade ner på watt mätaren och märkte då att jag tryckte riktigt bra med watt. Jag ökade helatiden lite för att inte spränga mig. På slutet så skickade jag verkligen på ordentligt. Totalt slut efter 22min47sekunder så kunde jag konstatera att jag ökat mitt FTP med 22 watt! Fruktansvärt nöjd är jag.

Nu ligger mitt FTP på 300 watt (316) och just nu väger jag 66kg så då blir det 4,54 w/kg och går jag ner till 62kg som jag vill så skulle mitt FTP ligga på 4,83 w/kg om jag ligger kvar på 300 watt! Men jag vill ju så klart åka watten mera igen.

Så ni till det som inte var så roligt! Tyvärr fick vi ett samtal från Lars att Isak hade skört omkull nerför en serpa! Det hade plötsligt sprungitut en hund mitt ut i vägen så Isak hade fått väja och fått sladd i gruset. Isak klara säg helt okej utan några frakturer. Tyvärr så fick han sy 13 stygn så det lär nog inte bli nå mer cykling för han denna resa. Men vi ska vara glada över att han klara säg så bra.

Idag blir det ÅH pass och i morgon blir det fyra minutera. Har inte kört dom på länge. Ska bli intressant om man lyckad hålla den watten man ska.

5 kommentarer:

Anonym sa...

När du skriver 316W inom parentes, menar du NP då eller?

Grymt bra ökning förresten!

Johan

Pontus sa...

Tack Johan! Jag fick 316 watt på passet! Sen gångrar du det med 0,95 så får man FTPt.

Malmberg sa...

Härligt Pontus, du kommer bli en maskin om du fortsätter så här! Ta det försiktigt i utförskörningarna bara...

Pontus sa...

Tackar! jag hoppas på det Malmberg.

Unknown sa...

Mysig road rash Isak fick då :/
Hälsa honom från mig (om han inte läser här då)